Infolinia __ 800 120 322
Znajdź urządzenie
Wsparcie techniczne
801 800 111

Okiem eksperta

Sklep internetowy a Święta Bożego Narodzenia – jak usprawnić proces realizacji zamówień?

23 grudnia 2018, Niedziela
Autor:
Grzegorz Wdowiński
Według najnowszego raportu Deloitte „Zakupy świąteczne 2018” blisko połowa Polaków kupuje prezenty w kanałach online. Wyniki badania pokazują, że polubiliśmy zakupy w sklepach internetowych ze względu na: możliwość dokonania ich o dowolnej porze, dostępność opinii na temat produktów, dostawę do domu, sposobność porównania cen, czy oszczędność czasu. Sklepy internetowe wyraźnie zwiększają obroty w samym szczycie świątecznej gorączki. Jednak, zanim zyski ze sprzedaży pojawią się na koncie, przedsiębiorcy muszą obsłużyć gigantyczną ilość zamówień i wysłać paczki do klientów.
Wszystkie elementy mają znaczenie
 
Sprawna obsługa zamówień w sklepie internetowym jest zależna od wielu czynników. Oczywiście sercem każdego biznesu z branży e-commerce jest oprogramowanie. To poprzez software przedsiębiorcy zarządzają sprzedażą i organizacją wysyłki towarów. Jednak, aby cały proces przebiegał szybko i bezbłędnie, wszystkie urządzenia zintegrowane z systemem obsługi zamówień muszą działać efektywnie. Warto zdać sobie sprawę, że odpowiedni dobór drukarki fiskalnej oraz sprzętu autoID może znacząco usprawnić pracę.
 
Paragon w każdej paczce
 
Podstawowym elementem systemu sprzedaży w handlu jest urządzenie fiskalne. W tej grupie wyróżniamy kasy fiskalne, które są samodzielnymi urządzeniami oraz drukarki fiskalne, zintegrowane z informatycznym systemem sprzedaży.
 
Naturalnym wyborem w przypadku sklepu internetowego powinien być więc zakup drukarki fiskalnej, która po połączeniu z wykorzystywanym oprogramowaniem, zautomatyzuje proces wydruku paragonów. Takie rozwiązanie oszczędzi dużo czasu, nawet w przypadku małego sklepu internetowego i wykluczy możliwość popełnienia błędu przy ewidencji sprzedaży. W biznesie o niewielkiej skali świetnie sprawdzi się najmniejsza drukarka na rynku - Posnet Temo HS. Nie zajmuje ona dużo przestrzeni, co może mieć znaczenie przy sprzedaży internetowej prowadzonej z małych magazynów lub własnego domu. Drugim polecanym rozwiązaniem jest Posnet Trio, uniwersalna i funkcjonalna drukarka fiskalna. Dzięki dodatkowym modułom rozszerzeń można łatwo dostosować ją do aktualnych potrzeb firmy. Obie drukarki łatwo połączymy z komputerem poprzez kabel USB lub moduł bluetooth.
 
Posnet jest liderem w produkcji rozwiązań dla największych sieci handlowych. Nasze drukarki fiskalne spełniają oczekiwania najbardziej wymagających klientów, jak sieci super i hipermarketów, restauracje fast food, kina, hotele, czy stacje paliw. Urządzenia z serii Thermal, które są w stanie wytrzymać największe obciążenia i drukować tysiące paragonów dziennie, doskonale sprawdzą się w dużych sklepach internetowych. Posnet Thermal XL jest najpopularniejszą drukarką na rynku, dzięki swoim kompaktowym rozmiarom i optymalnej prędkości wydruku. Urządzeniem fiskalnym stworzonym do zadań specjalnych jest Posnet Thermal HD. Jest to drukarka „Heavy Duty”, gotowa do pracy w najtrudniejszych warunkach. Solidny mechanizm drukujący z ceramicznym obcinaczem gwarantuje zawrotne prędkości powstawania paragonów, przy jednoczesnej łatwość ich zrywania. Do obu modeli z serii Thermal załadujemy rolkę o długości 100 metrów, unikając konieczności częstej wymiany papieru. W gorącym okresie świątecznym niebagatelne znaczenie ma również ich bezawaryjność, gdyż duże sklepy internetowe nie mogą sobie pozwolić, nawet na najmniejsze, opóźnienia przy realizacji zamówień.
 
Bezbłędna identyfikacja w magazynie
 
Zanim paczka ze świątecznymi prezentami zostanie wysłana do klienta, należy skompletować zamówienie, liczące się często z wielu produktów. W grudniu magazyny sklepów internetowych przyjmują ogromne ilości dostaw, które muszą najpierw zostać sprawnie rozpakowane, aby następnie zamówione przedmioty mogły ponownie trafić do przesyłek szykowanych dla klientów.
 
Najlepszym rozwiązaniem jest wdrożenie ewidencji towarów za pomocą kodów kreskowych. Oznakowanie produktów umożliwia sprawne przyjęcie dostaw na magazyn i dokładne zanotowanie tego faktu w systemie informatycznym. Ułatwia to również zidentyfikowanie asortymentu, podczas procesu przygotowywania paczek do wysyłki. Pracownicy, kompletując zamówienie, dzięki użyciu skanera kodów kreskowych, bezbłędnie zlokalizują właściwe przedmioty i unikną pomyłek.
 
Dla mniejszych sklepów internetowych doskonałym wyborem będzie czytnik Honeywell Voyager 1250g. Może on być używany zarówno jako czytnik ręczny, jak i stacjonarny z wykorzystaniem podstawki. Jest wydajny i posiada duży zasięg odczytu, umożliwiając łatwą ewidencję towarów znajdujących się nawet na wysokich półkach. Dla dużych magazynów przedsiębiorstw z branży e-commerce możemy polecić czytnik Honeywell Voyager 1450g. Zapewnia on wielokierunkowy odczyt kodów, nawet tych złej jakości. Jest to bardzo ważne przy obsłudze wielotysięcznych stanów magazynowych.
 
Etykiety w procesie logistycznym
 
Doskonałą inwestycją usprawniającą funkcjonowanie sklepu internetowego będzie zakup drukarki etykiet. Wykorzystać ją można nie tylko przy wydruku kodów kreskowych do oznakowania produktów na stanie magazynowym, ale również do przygotowania listów przewozowych dla firm kurierskich. Profesjonalnie przygotowane etykiety, zgodne ze standardami przewoźników, zapewnią właściwy odczyt przez urządzenia autoID stosowane w procesie logistycznym. Możliwość dokładnej identyfikacji paczki ułatwi firmie kurierskiej dostawę, minimalizując ryzyko pomyłki. 
 
Prowadząc mniejszy sklep, warto zwrócić uwagę na drukarkę etykiet PC42d firmy Honeywell. Urządzenie jest ekonomiczne i zapewnia wydruki wysokiej jakości. Przemysłową drukarką, znakomicie sprawdzającą się w wymagającym środowisku pracy jest Honeywell PM42. Charakteryzuje się wytrzymałą konstrukcją, a zastosowana w niej technologia zapewnia jedną z największych prędkości wydruku w swojej klasie, aż 300 milimetrów na sekundę.
 
Szybka droga od kliknięcia do wysłania
 
Sklepy internetowe w okresie świątecznym muszą działać jak dobrze naoliwiona maszyna. Zwielokrotniona ilość zamówień to szansa na świetne zyski, ale jednocześnie ogromne wyzwanie organizacyjne.  Im więcej procesów - od kliknięcia potwierdzenia zamówienia do jego wysłania - zostanie zautomatyzowana, tym szybsza realizacja i mniejsze ryzyko popełnienia błędu. Dynamiczny rozwój branży e-commerce od początku opiera się na technologicznych innowacjach, dlatego inteligentna integracja rozwiązań fiskalnych i urządzeń autoID z systemem informatycznym, to zdecydowane „must have” na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

Najczęściej oglądane

27.11.2024
Posnet Polska S.A.
Wielka zmiana w świecie AutoId - era kod ...
Auto ID
czytaj więcej
29.07.2024
Posnet Polska S.A.
50 lat kodu kreskowego
Auto ID
czytaj więcej

Przeczytaj także

15.09.2022
Rafał Stasiak
Monitory iiyama w edukacji - zobacz vide ...
Monitory
czytaj więcej
23.12.2018
Grzegorz Wdowiński
Sklep internetowy a Święta Bożego Narodz ...
Zagadnienia fiskalne Auto ID
czytaj więcej

wróć do listy
Jeśli zaakceptujesz wszystkie „cookies” klikając przycisk „Zaakceptuj wszystkie” to zapiszemy na Twoim urządzeniu niezbędne pliki „cookies” oraz pliki analityczne i reklamowe. Kliknięcie „Odrzuć wszystkie" oznacza wyrażenie zgody na zapisywanie tylko danych niezbędnych do funkcjonowania strony. Możesz również samodzielnie skonfigurować swoje preferencje dotyczące plików „cookies” klikając przycisk „Dostosuj”. Więcej informacji o „cookies” znajdziesz w polityce prywatności.