Wszystkie elementy mają znaczenie
Sprawna obsługa zamówień w sklepie internetowym jest zależna od wielu czynników. Oczywiście sercem każdego biznesu z branży e-commerce jest oprogramowanie. To poprzez software przedsiębiorcy zarządzają sprzedażą i organizacją wysyłki towarów. Jednak, aby cały proces przebiegał szybko i bezbłędnie, wszystkie urządzenia zintegrowane z systemem obsługi zamówień muszą działać efektywnie. Warto zdać sobie sprawę, że odpowiedni dobór drukarki fiskalnej oraz sprzętu autoID może znacząco usprawnić pracę.
Paragon w każdej paczce
Podstawowym elementem systemu sprzedaży w handlu jest urządzenie fiskalne. W tej grupie wyróżniamy kasy fiskalne, które są samodzielnymi urządzeniami oraz drukarki fiskalne, zintegrowane z informatycznym systemem sprzedaży.
Naturalnym wyborem w przypadku sklepu internetowego powinien być więc zakup drukarki fiskalnej, która po połączeniu z wykorzystywanym oprogramowaniem, zautomatyzuje proces wydruku paragonów. Takie rozwiązanie oszczędzi dużo czasu, nawet w przypadku małego sklepu internetowego i wykluczy możliwość popełnienia błędu przy ewidencji sprzedaży. W biznesie o niewielkiej skali świetnie sprawdzi się najmniejsza drukarka na rynku -
Posnet Temo HS. Nie zajmuje ona dużo przestrzeni, co może mieć znaczenie przy sprzedaży internetowej prowadzonej z małych magazynów lub własnego domu. Drugim polecanym rozwiązaniem jest
Posnet Trio, uniwersalna i funkcjonalna drukarka fiskalna. Dzięki dodatkowym modułom rozszerzeń można łatwo dostosować ją do aktualnych potrzeb firmy. Obie drukarki łatwo połączymy z komputerem poprzez kabel USB lub moduł bluetooth.
Posnet jest liderem w produkcji rozwiązań dla największych sieci handlowych. Nasze drukarki fiskalne spełniają oczekiwania najbardziej wymagających klientów, jak sieci super i hipermarketów, restauracje fast food, kina, hotele, czy stacje paliw. Urządzenia z serii Thermal, które są w stanie wytrzymać największe obciążenia i drukować tysiące paragonów dziennie, doskonale sprawdzą się w dużych sklepach internetowych.
Posnet Thermal XL jest najpopularniejszą drukarką na rynku, dzięki swoim kompaktowym rozmiarom i optymalnej prędkości wydruku. Urządzeniem fiskalnym stworzonym do zadań specjalnych jest
Posnet Thermal HD. Jest to drukarka „Heavy Duty”, gotowa do pracy w najtrudniejszych warunkach. Solidny mechanizm drukujący z ceramicznym obcinaczem gwarantuje zawrotne prędkości powstawania paragonów, przy jednoczesnej łatwość ich zrywania. Do obu modeli z serii Thermal załadujemy rolkę o długości 100 metrów, unikając konieczności częstej wymiany papieru. W gorącym okresie świątecznym niebagatelne znaczenie ma również ich bezawaryjność, gdyż duże sklepy internetowe nie mogą sobie pozwolić, nawet na najmniejsze, opóźnienia przy realizacji zamówień.
Bezbłędna identyfikacja w magazynie
Zanim paczka ze świątecznymi prezentami zostanie wysłana do klienta, należy skompletować zamówienie, liczące się często z wielu produktów. W grudniu magazyny sklepów internetowych przyjmują ogromne ilości dostaw, które muszą najpierw zostać sprawnie rozpakowane, aby następnie zamówione przedmioty mogły ponownie trafić do przesyłek szykowanych dla klientów.
Najlepszym rozwiązaniem jest wdrożenie ewidencji towarów za pomocą kodów kreskowych. Oznakowanie produktów umożliwia sprawne przyjęcie dostaw na magazyn i dokładne zanotowanie tego faktu w systemie informatycznym. Ułatwia to również zidentyfikowanie asortymentu, podczas procesu przygotowywania paczek do wysyłki. Pracownicy, kompletując zamówienie, dzięki użyciu skanera kodów kreskowych, bezbłędnie zlokalizują właściwe przedmioty i unikną pomyłek.
Dla mniejszych sklepów internetowych doskonałym wyborem będzie czytnik
Honeywell Voyager 1250g. Może on być używany zarówno jako czytnik ręczny, jak i stacjonarny z wykorzystaniem podstawki. Jest wydajny i posiada duży zasięg odczytu, umożliwiając łatwą ewidencję towarów znajdujących się nawet na wysokich półkach. Dla dużych magazynów przedsiębiorstw z branży e-commerce możemy polecić czytnik
Honeywell Voyager 1450g. Zapewnia on wielokierunkowy odczyt kodów, nawet tych złej jakości. Jest to bardzo ważne przy obsłudze wielotysięcznych stanów magazynowych.
Etykiety w procesie logistycznym
Doskonałą inwestycją usprawniającą funkcjonowanie sklepu internetowego będzie zakup drukarki etykiet. Wykorzystać ją można nie tylko przy wydruku kodów kreskowych do oznakowania produktów na stanie magazynowym, ale również do przygotowania listów przewozowych dla firm kurierskich. Profesjonalnie przygotowane etykiety, zgodne ze standardami przewoźników, zapewnią właściwy odczyt przez urządzenia autoID stosowane w procesie logistycznym. Możliwość dokładnej identyfikacji paczki ułatwi firmie kurierskiej dostawę, minimalizując ryzyko pomyłki.
Prowadząc mniejszy sklep, warto zwrócić uwagę na drukarkę etykiet
PC42d firmy Honeywell. Urządzenie jest ekonomiczne i zapewnia wydruki wysokiej jakości. Przemysłową drukarką, znakomicie sprawdzającą się w wymagającym środowisku pracy jest
Honeywell PM42. Charakteryzuje się wytrzymałą konstrukcją, a zastosowana w niej technologia zapewnia jedną z największych prędkości wydruku w swojej klasie, aż 300 milimetrów na sekundę.
Szybka droga od kliknięcia do wysłania
Sklepy internetowe w okresie świątecznym muszą działać jak dobrze naoliwiona maszyna. Zwielokrotniona ilość zamówień to szansa na świetne zyski, ale jednocześnie ogromne wyzwanie organizacyjne. Im więcej procesów - od kliknięcia potwierdzenia zamówienia do jego wysłania - zostanie zautomatyzowana, tym szybsza realizacja i mniejsze ryzyko popełnienia błędu. Dynamiczny rozwój branży e-commerce od początku opiera się na technologicznych innowacjach, dlatego inteligentna integracja rozwiązań fiskalnych i urządzeń autoID z systemem informatycznym, to zdecydowane „must have” na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.