Zazwyczaj są to punkty informacyjne, gdzie na ekranach dotykowych treść użytkowa zintegrowana jest z przekazem reklamowym (np. interaktywne katalogi produktowe, interaktywne mapy centrów handlowych, interaktywne systemy rezerwacji itd.). Oprócz rozwiązań bazujących na ekranach dotykowych spotykane są również systemy reklamy interaktywnej sterowanej za pomocą detekcji podczerwieni lub analizy obrazu wideo (np. ściany lub podłogi interaktywne).
Zasadniczym celem reklamy interaktywnej jest stworzenie tzw. "kanału zwrotnego informacji" dzięki któremu emisja reklamy dostarcza jednocześnie informacji na temat jej odbiorcy. Kanał zwrotny pozwala na określenie realnej skuteczności treści reklamowej, preferencji Odbiorcy, rozkładu poziomu zainteresowania reklamą na osi czasu itd. Interaktywność reklamy podnosi jednocześnie skuteczność jej przekazu poprzez wciągnięcie Odbiorcy w interakcję.
W ofercie Posnet dostępne są monitory dotykowe, które są dedykowane do prezentacji treści reklamowych w przestrzeni publicznej (grupa produktów Interactive Digital Signage).