Punkt sprzedaży - ekran dotykowy zainstalowany jest w miejscu, w którym prowadzona jest sprzedaż. Sprzedawca posługuje się ekranem podczas obsługi systemu sprzedażowego (najczęściej zamiast innych urządzeń wejścia typu klawiatury programowalna i myszka). Różne formy prowadzenia sprzedaży wymuszają tworzenie różnego typów punktów kasowych.
Ekranem posługują się przypadkowe osoby z różnym poziomem doświadczenia i wiedzy informatycznej. Punkty informacyjne przybierają rozliczne formy począwszy od prostych instalacji opartych na monitorze dotykowym postawionym na półce lub przykręconym do ściany poprzez wyrafinowane kioski informacyjne (tzw. infokioski).
Rozwiązania tego typu tworzy się z myślą udostępniania zawsze aktualnej i szeroko dostępnej informacji, której przekaz jest niezależny od czynnika ludzkiego.
Pojęcie to nierozłącznie związane jest ze środowiskiem przemysłowym, w którym ekrany dotykowe bardzo często zastępują rozbudowane pulpity sterujące wyposażone w duże ilości przycisków, potencjometrów i przełączników.
Popularne rozwiązania samoobsługowe z ekranami dotykowymi spotykane w Polsce to automaty do sprzedaży biletów, kasy samoobsługowe, wpłatomaty, fotokioski, punkty rejestracji pacjentów itd.
Przypisy:
1. Punkty sprzedaży zlokalizowane na barach w pobliżu nalewaków z piwem zaliczane są do tzw. "mokrych punktów sprzedaży" w których wyposażenie zalewane jest bardzo często.