Infolinia __ 800 120 322
Znajdź urządzenie
Wsparcie techniczne
801 800 111

Okiem eksperta

Posnet Vero – dlaczego wynajem jest tak popularny?

25 kwietnia 2023, Wtorek
Autor:
Posnet Polska S.A.

Posnet Vero oferujemy, częściowo, w formie wynajmu. To coraz popularniejsza forma korzystania z usług i produktów. Skąd ta popularność?

Czym jest Posnet Vero?

Dla tych wszystkich, którzy ostatnie miesiące spędzili w amazońskiej dżungli lub na Saharze w totalnym odosobnieniu i odcięci od wszelkich informacji, krótkie przypomnienie czym jest Posnet Vero.  

Vero, to kompaktowy POS, zamknięty w jednym urządzeniu. POS należy do rodziny urządzeń SAIO, naszej nowej serii produktów stworzonych w systemie all in one. Vero składa się z drukarki fiskalnej, platformy POS oraz aplikacji sprzedażowej.

W przypadku Vero kupuje się jedynie drukarkę fiskalną ONLINE, na którą przysługuje odliczenie do 700 zł. Natomiast z platformy POS i aplikacji sprzedażowej korzysta się w ramach wynajmu. Miesięczna opłata wynosi około 100 zł.

Więcej tutaj.

 

Wynajem - oddanie komuś lub wzięcie od kogoś do czasowego użytkowania pewnej własności za zapłatą.

 

Modele subskrypcyjne

Wyróżniamy 3 modele subskrypcyjne:

  •     subskrypcja usług
  •     subskrypcja e-commerce ( dostępnych do usług dodanych, jak darmowa dostawa, rabaty, promocje)
  •     subskrypcja produktów.

 

Wynajem rulez!

Wynajem, czy inaczej model subskrypcyjno – abonamentowy opanował współczesny biznes i rządzi nawykami konsumentów na całym globie. Za darmo subskrybujemy ulubione strony na YT czy FB, a płacąc miesięczny abonament korzystamy np. z oferty streamingowej Netflixa, Disney+ czy Amazon Prime. Wynajmujemy hulajnogi, rowery czy samochody.

Socjologowie wręcz mówią już o pokoleniu subskrypcji. 

Co powoduje, że model subskrypcyjny jest tak popularny?

Najważniejszy jest aspekt finansowy. Korzystanie z produktu w abonamencie jest zwyczajnie tańsze niż kupowanie go na własność. 

Istotny jest również komfort użytkowania, choćby to, że korzystając z usługi/produktu w formie wynajmu nie ponosi się odpowiedzialności za ewentualne naprawy ( o ile oczywiście subskrybent sam się do usterki nie przyczynił) czy aktualizacje systemu. 

Z pewnością ważna jest również ogólnoświatowa skłonność do minimalizmu,  do nie otaczania się przedmiotami ponad miarę, do nie chomikowania wszystkiego jak leci i robienia z mieszkania składowiska produktów. Zwłaszcza, kiedy korzysta się z produktu tylko przez jakiś czas, w określonych sytuacjach i nie jest on potrzebny non stop.
 
Ten minimalizm jest jednym z filarów gospodarczego trendu tzw. sharing economy. Wyraża on antykonsumpcyjne przekonania, zwłaszcza młody ludzi, ukształtowane pod wpływem globalnego kryzysu finansowego z 2008 roku.

W preferowaniu wynajmu zamiast zakupu przejawia się w tym również troska o naszą planetę i zagrożenia związane z rosnącym kryzysem klimatycznym.

Subskrypcja – aspekt pokoleniowy

Warto podkreślić, że skłonność do korzystania z modelu subskrypcyjnego to cecha pokoleniowa.

Im ludzie młodsi, tym chętniej wybierają abonament.

Pokazuje to raport Deloitte „Mity i fakty usług subskrypcyjnych", gdzie czytamy:

W przypadku Gen Z, Millenialsów i Gen X poziom niechęci do subskrypcji utrzymuje się na podobnym poziomie, jednak wskaźnik ten znacząco wzrasta wśród Baby Boomers (57+) – 1/4 z nich nie dałaby się przekonać do usług abonamentowych."

Ta skłonność  młodych konsumentów do wynajmu wynika z ich mentalności.

- Nie chcą podejmować długich zobowiązań ratalnych, zamiast tego wolą korzystać z usług „tu i teraz” – twierdzi  Mariusz Szałagan, partner zarządzający Grupy WeSub, firmy, działającej w zakresie oferty doradztwa transformacji przedsiębiorstw do modelu subskrypcyjnego.

Ale również z ogólnie mało stabilnej sytuacji na rynku pracy.

- Dziś młodzi ludzie nie mają pewności, czy na pewno będą mieć pracę za kilka miesięcy, czy lat – dodaje  Szałagan.

To pokazuje, że wynajem to nie chwilowy kaprys, ale trend, który może utrzymać się ( i rosnąć w siłę!) przez dekady.

I coraz więcej firm będzie musiało go wdrożyć, żeby nie tracić klientów.

Model subskrypcyjny w Polsce

A jak nastawienie do wynajmu wygląda w Polsce? W cytowanym już raporcie firmy Deloitte czytamy o „czynnikach motywujących Polaków do zakupów subskrypcyjnych produktów trwałych”.

Co przekonałoby Polaków do wynajmu?

Wyniki:

  • 37% badanych wskazało, że do zakupu subskrypcji skłania/skłoniłby ich brak konieczności pokrywania kosztów napraw 
  • 36% podkreśliło możliwość częstych zmian produktów 
  • 35% zwróciło uwagę na dostęp do produktów wysokiej jakości 
  • 34% zaznaczyło oszczędność pieniędzy 
  • a 26% - wsparcie w przypadku uszkodzenia produktu.

 

Tylko 15% polskich respondentów deklaruje, że nic nie przekonałoby ich do zakupu subskrypcji.

A jak na tym tle wypada nasza oferta odnośnie Posnet Vero

O tym w kolejnym tekście!

Najczęściej oglądane

27.11.2024
Posnet Polska S.A.
Wielka zmiana w świecie AutoId - era kod ...
Auto ID
czytaj więcej
29.07.2024
Posnet Polska S.A.
50 lat kodu kreskowego
Auto ID
czytaj więcej

Przeczytaj także

28.03.2023
Posnet Polska S.A.
Posnet Vero: jakie są najważniejsze zale ...
Zagadnienia fiskalne
czytaj więcej
27.08.2019
Pospay innowacją roku 2019
czytaj więcej

wróć do listy
Jeśli zaakceptujesz wszystkie „cookies” klikając przycisk „Zaakceptuj wszystkie” to zapiszemy na Twoim urządzeniu niezbędne pliki „cookies” oraz pliki analityczne i reklamowe. Kliknięcie „Odrzuć wszystkie" oznacza wyrażenie zgody na zapisywanie tylko danych niezbędnych do funkcjonowania strony. Możesz również samodzielnie skonfigurować swoje preferencje dotyczące plików „cookies” klikając przycisk „Dostosuj”. Więcej informacji o „cookies” znajdziesz w polityce prywatności.