Wygląd i zachowanie aplikacji
Zasadnicze cechy poprawnie zaprojektowanej aplikacji obsługiwanej za pomocą ekranu dotykowego:
- Praca na pełnym ekranie
Ukrycie pasków tytułowych, pasków menu itd. pozwala uzyskać więcej przestrzeni na funkcje aplikacji.
- Jasne tło programu
Jasne tło redukuje refleksy światła i sprawia, że nie widać na powierzchni ekranu śladów dotknięć.
- Unikanie skomplikowanej nawigacji
Przenoszenie elementów, rozwijane menu, podwójne kliknięcia i praca na wielu oknach mogą irytować, zwłaszcza niedoświadczonego, operatora. Należy pamiętać, że potencjał wynikający z wygody użycia ekranu dotykowego, tkwi w jego prostocie. Duże przyciski i pojedyncze kliknięcia, to coś, co się sprawdza najlepiej.
- Sygnalizacja dotyku
Każde dotknięcie powinno być zasygnalizowane przez oprogramowanie. Można to zrealizować za pomocą sygnałów dźwiękowych lub mignięć klawiszy. Efekty te zapewniają użytkownikowi poczucie kontroli nad aplikacją.
- Niewidoczny kursor
Wyłączenie kursora poprawia koncentrację użytkownika na samej aplikacji.
- Szybka aplikacja
Użytkownicy unikają powolnych aplikacji. Opóźniona reakcja na dotyk jest jedną z najczęstszych przyczyn wandalizmu. Ograniczenie ilości grafiki w aplikacji zazwyczaj bardzo przyspiesza jej działanie.
- Test aplikacji przez użytkowników
Aplikacja jest przeznaczona dla użytkownika, a nie konstruktora. Przed wdrożeniem należy uważnie przetestować sposób działania oprogramowania na możliwie jak największej liczbie operatorów i skorygować problematyczne elementy.