Jeśli nie, skontaktuj się z wybranym działem.
Chętnie odpowiemy na każdą kwestię związaną z naszą branżą i ofertą urządzeń fiskalnych.
Monitor jest wyposażony w ekran dotykowy typu Projected Capacitive. Klasyczne proporcje ekranu ułatwiają implementację monitora w starszych systemach informatycznych bez konieczności modyfikacji układu treści ekranowej.
Wysokie parametry techniczne zamknięte są w nowoczesnej stylistyce (ekran zero-bezel), co dodatkowo poszerza zakres zastosowań tego modelu. Szczelna obudowa i wodoodporny ekran dotykowy, który nie ulega zużyciu sprawiają, że monitor 1902L doskonale sprawdza się w punktach sprzedaży, rozwiązaniach samoobsługowych i reklamie interaktywnej (Digital Signage). Łatwość utrzymania monitora w czystości sprawia, że model ten jest również chętnie stosowany na liniach produkcyjnych (HMI).
Typowe zastosowania: rozwiązania samoobsługowe (self-service), systemy sprzedaży (POS).
Co do zasady powinien być brany faktycznie wykonywany zakres działalności.
Tak, kasa musi być podłączona do internetu. To wynika z ustawy. Dobrowolne korzystanie z kas online nie zwalnia podatnika z obowiązku transmisji danych do CRK.
Jeśli podatnik nie należy do żadnej z grup wymienionych w ustawie, które muszą obowiązkowo wdrożyć kasy online, to może on taką kasę użytkować w dalszym ciągu. Zwracamy uwagę, że przypadku kasy z papierową kopią paragonów po zapełnieniu pamięci fiskalnej, podatnik będzie musiał zdecydować się na zakup kasy z kopią elektroniczną lub kasy online.
Jeżeli podatnik przepisami prawa zobligowany jest do stosowania kasy ONLINE, jego kasą rezerwową musi być również kasa ONLINE. W przypadku gdy podatnik nie jest objęty obowiązkiem stosowania kas ONLINE, może stosować jako rezerwową - kasę z elektroniczną kopią paragonu.
Jeśli podatnik nie jest objęty ustawowym obowiązkiem wymiany dotychczas stosowanej kasy na kasę ONLINE to może jej używać do zapełnienia pamięci fiskalnej. Należy jednak zwrócić uwagę, że w ustawie pojawił się zakaz wymian pamięci fiskalnych w kasach z kopią papierową. To oznacza, że po zapełnieniu pamięci fiskalnej w kasie podatnik będzie musiał zakupić kasę ONLINE lub kasę z kopią elektroniczną (pod warunkiem, że zakup tej drugiej nastąpi przez 31 grudnia 2022 r.).
Nie ma na to ograniczenia (pod warunkiem, że podatnik nie jest objęty ustawowym obowiązkiem wymiany dotychczas stosowanej kasy na kasę ONLINE). Trzeba jednak pamiętać, że od 1 stycznia 2023 r. nie będzie już można produkować kas z elektroniczną kopią paragonów (ograniczenie ustawowe). Od daty podanej powyżej na rynek krajowy będzie można wprowadzać tylko kasy ONLINE.
Tak. Pod warunkiem, że została ona nabyta przed dniem 1 stycznia 2023 r.
Nie, podatnik może więc używać kas rejestrujących starego typu do czasu ich wyeksploatowania lub, w przypadku kas z papierowym zapisem kopii, konieczności wymiany pamięci fiskalnej. W ustawie o VAT wprowadzono terminy, po których nie będzie już można kupić kasy z elektronicznym lub papierowym zapisem kopii.
Terminy te są następujące:
Oznacza to, że kasy starego typu będą mogły być wprowadzane przez producenta do obrotu na rynek tylko do wyznaczonych terminów. Terminy te nie ograniczają możliwości stosowania tych kas przez podatników. Kasy rejestrujące z elektronicznym i papierowym zapisem kopii będą stopniowo wycofywane z rynku w wyniku naturalnej wymiany starych urządzeń na nowe. Nie ma natomiast obowiązku wymiany kas starego typu od 1 stycznia 2023 r. na kasy online.
Wyjątek stanowią branże objęte obligatoryjną wymianą kas w terminach określonych ustawą, zgodnie z art. 145b ustawy o VAT, tj. m.in. sprzedaż paliw, świadczenie usług naprawy pojazdów, usługi gastronomiczne, sprzedaż węgla, usługi fryzjerskie.
Zgodnie z ustawą o VAT podmioty prowadzące serwis kas rejestrujących z elektronicznym i papierowym zapisem kopii są obowiązane składać do właściwego dla podatnika naczelnika urzędu skarbowego wykazy obowiązkowych przeglądów technicznych tych kas w terminie do 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został dokonany przegląd. W przepisach wskazano co mają zawierać wykazy, nie wskazano natomiast formy, w jakiej mają być one przekazywane, co oznacza, że forma jest dowolna. Wykaz ten musi zawierać: imię i nazwisko lub nazwę i numer identyfikacji podatkowej podmiotu prowadzącego serwis i podatnika, numer ewidencyjny i numer unikatowy kasy rejestrującej oraz datę dokonania przeglądu.
Zgodnie z § 6 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących: „Podatnicy, prowadząc ewidencję przypisują oznaczenia literowe od „A” do „G” do stawek podatku lub zwolnienia od podatku, przypisanych do nazw towarów i usług, w następujący sposób:
Podatnik programuje, we wskazany w przepisach sposób, te stawki podatku, które używa do ewidencji sprzedaży towarów lub usług.
Dotychczas przypisane oznaczenia literowe od „A” do „G” do stawek podatku lub zwolnienia od podatku przypisane do nazw towarów i usług podatnicy mogą zachować do 3 miesięcy od wejścia w życie nowego rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących, tj. do końca lipca 2019 r.
Przepis ten nie ma natomiast zastosowania do kas, które nie były używane przez podatnika przed wejściem w życie rozporządzenia, tj. kas instalowanych od 1 maja 2019r., do których należy stosować wymogi wynikające z przepisu § 6 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia.
Jeżeli podatnik nie znalazł się w grupie podmiotów zobowiązanych do wymiany kas rejestrujących – branże wrażliwe (art. 145b ust. 1 ustawy o VAT) to nie ma obowiązku ich wymiany. Kasy mogą być wykorzystywane nadal do ewidencji sprzedaży.
W obecnie obowiązujących przepisach nie są przewidziane sankcje finansowe dla podatników, którzy nie dopełnią obowiązku, o którym mowa w § 9 ust. 3 rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących w zakresie powiadomienia podmiotu prowadzącego serwis główny o dokonaniu zmiany podmiotu prowadzącego serwis. Jednocześnie należy zaznaczyć, że to podatnik odpowiada za zgłoszenie kasy do obowiązkowego przeglądu technicznego właściwemu podmiotowi prowadzącemu serwis kas i poddania w obowiązujących terminach przeglądowi technicznemu danej kasy (art. 111 ust. 6ka ustawy o VAT).
Zgodnie z § 55 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących obowiązkowy przegląd techniczny kasy obejmuje m. in. dołączenie do książki kasy zaleceń pokontrolnych oraz kopii dokumentu potwierdzającego wykonanie przeglądu technicznego, w szczególności wydruku raportu z kasy potwierdzającego dokonanie przeglądu. Dokumentem potwierdzającym wykonanie przeglądu technicznego zgodnie z przepisami jest więc, w szczególności raport z kasy. Jeśli kasa nie posiada takiej funkcjonalności potwierdzenie następuje w inny możliwy sposób.
Wymiana pamięci fiskalnej w kasie rejestrującej dokonywana jest na wniosek podatnika. W przypadku konieczności wymiany pamięci fiskalnej w wyniku jej zapełnienia lub uszkodzenia czynność wymiany wykonywana jest jedynie przez podmiot prowadzący serwis główny. Uwaga: ustawa wprowadziła zakaz wymiany pamięci fiskalnej w kasach z papierowym zapisem kopii po zapełnieniu się tej pamięci.