Infolinia __ 800 120 322
Znajdź urządzenie
Wsparcie techniczne
801 800 111

Okiem eksperta

Posnet Vero – dlaczego wynajem jest tak popularny?

25 kwietnia 2023, Wtorek
Autor:
Posnet Polska S.A.

Posnet Vero oferujemy, częściowo, w formie wynajmu. To coraz popularniejsza forma korzystania z usług i produktów. Skąd ta popularność?

Czym jest Posnet Vero?

Dla tych wszystkich, którzy ostatnie miesiące spędzili w amazońskiej dżungli lub na Saharze w totalnym odosobnieniu i odcięci od wszelkich informacji, krótkie przypomnienie czym jest Posnet Vero.  

Vero, to kompaktowy POS, zamknięty w jednym urządzeniu. POS należy do rodziny urządzeń SAIO, naszej nowej serii produktów stworzonych w systemie all in one. Vero składa się z drukarki fiskalnej, platformy POS oraz aplikacji sprzedażowej.

W przypadku Vero kupuje się jedynie drukarkę fiskalną ONLINE, na którą przysługuje odliczenie do 700 zł. Natomiast z platformy POS i aplikacji sprzedażowej korzysta się w ramach wynajmu. Miesięczna opłata wynosi około 100 zł.

Więcej tutaj.

 

Wynajem - oddanie komuś lub wzięcie od kogoś do czasowego użytkowania pewnej własności za zapłatą.

 

Modele subskrypcyjne

Wyróżniamy 3 modele subskrypcyjne:

  •     subskrypcja usług
  •     subskrypcja e-commerce ( dostępnych do usług dodanych, jak darmowa dostawa, rabaty, promocje)
  •     subskrypcja produktów.

 

Wynajem rulez!

Wynajem, czy inaczej model subskrypcyjno – abonamentowy opanował współczesny biznes i rządzi nawykami konsumentów na całym globie. Za darmo subskrybujemy ulubione strony na YT czy FB, a płacąc miesięczny abonament korzystamy np. z oferty streamingowej Netflixa, Disney+ czy Amazon Prime. Wynajmujemy hulajnogi, rowery czy samochody.

Socjologowie wręcz mówią już o pokoleniu subskrypcji. 

Co powoduje, że model subskrypcyjny jest tak popularny?

Najważniejszy jest aspekt finansowy. Korzystanie z produktu w abonamencie jest zwyczajnie tańsze niż kupowanie go na własność. 

Istotny jest również komfort użytkowania, choćby to, że korzystając z usługi/produktu w formie wynajmu nie ponosi się odpowiedzialności za ewentualne naprawy ( o ile oczywiście subskrybent sam się do usterki nie przyczynił) czy aktualizacje systemu. 

Z pewnością ważna jest również ogólnoświatowa skłonność do minimalizmu,  do nie otaczania się przedmiotami ponad miarę, do nie chomikowania wszystkiego jak leci i robienia z mieszkania składowiska produktów. Zwłaszcza, kiedy korzysta się z produktu tylko przez jakiś czas, w określonych sytuacjach i nie jest on potrzebny non stop.
 
Ten minimalizm jest jednym z filarów gospodarczego trendu tzw. sharing economy. Wyraża on antykonsumpcyjne przekonania, zwłaszcza młody ludzi, ukształtowane pod wpływem globalnego kryzysu finansowego z 2008 roku.

W preferowaniu wynajmu zamiast zakupu przejawia się w tym również troska o naszą planetę i zagrożenia związane z rosnącym kryzysem klimatycznym.

Subskrypcja – aspekt pokoleniowy

Warto podkreślić, że skłonność do korzystania z modelu subskrypcyjnego to cecha pokoleniowa.

Im ludzie młodsi, tym chętniej wybierają abonament.

Pokazuje to raport Deloitte „Mity i fakty usług subskrypcyjnych", gdzie czytamy:

W przypadku Gen Z, Millenialsów i Gen X poziom niechęci do subskrypcji utrzymuje się na podobnym poziomie, jednak wskaźnik ten znacząco wzrasta wśród Baby Boomers (57+) – 1/4 z nich nie dałaby się przekonać do usług abonamentowych."

Ta skłonność  młodych konsumentów do wynajmu wynika z ich mentalności.

- Nie chcą podejmować długich zobowiązań ratalnych, zamiast tego wolą korzystać z usług „tu i teraz” – twierdzi  Mariusz Szałagan, partner zarządzający Grupy WeSub, firmy, działającej w zakresie oferty doradztwa transformacji przedsiębiorstw do modelu subskrypcyjnego.

Ale również z ogólnie mało stabilnej sytuacji na rynku pracy.

- Dziś młodzi ludzie nie mają pewności, czy na pewno będą mieć pracę za kilka miesięcy, czy lat – dodaje  Szałagan.

To pokazuje, że wynajem to nie chwilowy kaprys, ale trend, który może utrzymać się ( i rosnąć w siłę!) przez dekady.

I coraz więcej firm będzie musiało go wdrożyć, żeby nie tracić klientów.

Model subskrypcyjny w Polsce

A jak nastawienie do wynajmu wygląda w Polsce? W cytowanym już raporcie firmy Deloitte czytamy o „czynnikach motywujących Polaków do zakupów subskrypcyjnych produktów trwałych”.

Co przekonałoby Polaków do wynajmu?

Wyniki:

  • 37% badanych wskazało, że do zakupu subskrypcji skłania/skłoniłby ich brak konieczności pokrywania kosztów napraw 
  • 36% podkreśliło możliwość częstych zmian produktów 
  • 35% zwróciło uwagę na dostęp do produktów wysokiej jakości 
  • 34% zaznaczyło oszczędność pieniędzy 
  • a 26% - wsparcie w przypadku uszkodzenia produktu.

 

Tylko 15% polskich respondentów deklaruje, że nic nie przekonałoby ich do zakupu subskrypcji.

A jak na tym tle wypada nasza oferta odnośnie Posnet Vero

O tym w kolejnym tekście!

Najczęściej oglądane

29.07.2024
Posnet Polska S.A.
50 lat kodu kreskowego
Auto ID
czytaj więcej
13.06.2024
Posnet Polska S.A.
POSPAY2 ONLINE Z IPOS - WYWIAD Z MARCINE ...
Zagadnienia fiskalne
czytaj więcej

Przeczytaj także

20.01.2021
Grzegorz Wdowiński
Wystawienie faktury do paragonu z numere ...
Zagadnienia fiskalne
czytaj więcej
12.05.2020
Marcin Chlebicki
Pospay ONLINE – wsparcie dla przedsiębio ...
Zagadnienia fiskalne
czytaj więcej

wróć do listy
Jeśli zaakceptujesz wszystkie „cookies” klikając przycisk „Zaakceptuj wszystkie” to zapiszemy na Twoim urządzeniu niezbędne pliki „cookies” oraz pliki analityczne i reklamowe. Kliknięcie „Odrzuć wszystkie" oznacza wyrażenie zgody na zapisywanie tylko danych niezbędnych do funkcjonowania strony. Możesz również samodzielnie skonfigurować swoje preferencje dotyczące plików „cookies” klikając przycisk „Dostosuj”. Więcej informacji o „cookies” znajdziesz w polityce prywatności.