Ekspansja convenience
Coraz większą popularnością wśród klientów cieszą się sklepy typu convenience. Potwierdzają to choćby znakomite wyniki finansowe za 2019 rok sieci Żabka. W grudniu ta sieć franczyzowa otworzyła sklep numer 6000. Również wszystkie branżowe analizy i raporty prognozują stałą ekspansję tego typu punktów handlowych.
O współpracy Posnet i Żabki przeczytaj tutaj.
Śladem Żabki zaczynają podążać inne sieci handlowe. Pod koniec 2019 roku, pierwsza placówkę typu convenience otworzyła w Warszawie Biedronka. Oprócz szybkich zakupów, w specjalnie przygotowanej części sklepu można zjeść lunch i napić się kawy.
W 2020 popularność sklepu convenience będzie rosła. Wydaje się, że tego typu placówki świetnie pasują, zwłaszcza do wielkomiejskiej klienteli. Proponują głównie towary na potrzeby bieżące i szybkie zakupy, które można połączyć z posiłkiem. To idealne miejsca, do których można wpaść przed pracą na szybki posiłek, albo po, żeby zrobić nieduże zakupy na kolację.
Popularność e-commerce
Polacy uwielbiają zakupy przez internet. Przez najbliższe 36 miesięcy branża e-commerce urośnie w Polsce o ponad 3%, a i w późniejszym czasie trend ma być rosnący.
Niewątpliwy sukces e-commerce ma kilka przyczyn:
- zmiana stylu życia konsumentów
- gwałtowny rozwój technologii komunikacyjnej
- zakaz handlu w niedzielę
( wielu klientów zamiast stać w sobotę w długi kolejkach w marketach woli, wydając tylko trochę więcej, zamówić zakupy przez internet z dostawą do domu)
- wysoka jakość obsługi klienta oferowana przez firmy e-commerce.
Zakupy przez internet są proste i szybkie, a ewentualny zwrot towaru wymaga coraz mniej formalności. Nic dziwnego, że klienci masowo korzystają z e-sklepów. A placówki stacjonarne w walce o klienta muszą przejmować najlepsze pomysły internetowej konkurencji. Dlatego coraz częściej pojawiają się sklepy, które w swojej działalności łączą to, co najlepsze w e-commerce i w sklepie stacjonarnym.
Stacjonarne placówki internetowego eobuwie.pl dobrze odzwierciedlają to, jak w przyszłości mogą wyglądać sklepy. Punkty eobuwia.pl wyposażone są wyłącznie w kilkadziesiąt ekranów dotykowych, za pomocą których klienci mogą zapoznać się z ofertą. Gdy już zdecydują się na którąś parę butów, personel sklepu przynosi ją z magazynu.
W 2020 roku popularność branży e-commerce będzie rosła, a przenikanie się światów sprzedaży online i offline będzie się pogłębiało.
Urządzenia fiskalne ONLINE
Urządzenia ONLINE mają na celu uszczelnienie VAT-u i przeciwdziałanie oszustom. Od 1 stycznia 2020 roku do ich stosowania zobowiązani są m. in. właściciele stacji paliwowych, warsztatów samochodów i punktów wulkanizacyjnych.
Od lipca tego roku ten obowiązek obejmie również m. in. gastronomię i hotelarstwo. Kolejne branże będą musiały przejść na ONLINE w styczniu 2021 roku. Branże, które nie mają wyznaczonej daty wdrożenia ONLINE i w tak w końcu będą musiały nabyć takie urządzenia. Kasy z elektronicznym zapisem kopii będą dostępne w sprzedaży do końca 2022 roku. Tradycyjnych kas z papierową rolką nie można już nabyć.
Masowa wymiana urządzeń fiskalnych będzie jednym z głównych tematów branży handlowej w 2020 roku.