Jakie metody płatności online najchętniej wybierają Polacy?
Odpowiedź znajdujemy w raporcie Tpay "Jak Polacy kupują online 2023. Rozważny konsument w niepewnych czasach".
Według tego dokumentu większość Polaków (70%) korzysta z BLIK-a. Od 2022 roku BLIK zanotował wzrost o 9%.
23% używa szybkiego przelewu (spadek o 7% w stosunku do zeszłego roku).
Na trzecim miejscu jest płatność kartą (19%). Tu jednak również odnotowana spadek o 4% w porównaniu do 2022 roku.
Raport zauważa, że BLIK-iem najchętniej płaci się za subskrypcję serwisów (59 proc.) oraz za wynajem hulajnóg, skuterów czy rowerów (58 proc.)
Szybki przelew jest chętnie używany przy zamawianiu subskrypcji oraz zakupie biletów na wydarzenia kulturalne (po 14 proc.).
A płatność kartą jest najpopularniejsza przy obstawianiu zakładów bukmacherskich ( 26%).