Od 1 stycznia 2025 roku przedsiębiorcy będą musieli mieć zintegrowaną kasę ONLINE z terminalem płatniczym. Wszystko po to, żeby przekazywać informacje zapisane na urządzeniach do Krajowej Administracji Skarbowej (KAS).
Ten wymóg został ostatnio skrytykowany przez ekspertów ze Związku Przedsiębiorców i Pracodawców (ZPP).
ZPP wskazuje, że tego typu dane są już przekazywane do KAS przez agentów rozliczeniowych. A integracja kasy i terminala może oznaczać spory wydatek dla przedsiębiorców, zwłaszcza dla tych drobnych.
„KAS otrzymuje już obecnie informacje o transakcjach dokonywanych za pośrednictwem terminali płatniczych, oprogramowania lub systemu teleinformatycznego, a system ten mógłby być utrzymany również w przyszłości bez konieczności wprowadzania kolejnego, powszechnego obowiązku obciążającego również najmniejsze i najbardziej narażone firmy na polskim rynku” – tłumaczą eksperci ZPP .
ZPP zwraca uwagę, że wysokie koszty takiej operacji mogą wynikać z tego, że wielu przedsiębiorców będzie musiało wymienić terminal płatniczy.
„Warto zauważyć również, że realizacja obowiązku nie jest możliwa przy zastosowaniu powszechnie wykorzystywanych w najmniejszych firmach terminali mobilnych (przenośnych) korzystających z komunikacji telefonicznej” – wskazuje ZPP.
Integracja kasy ONLINE z terminalem płatniczym została zapisana w Polskim Ładzie. Pierwotnie przedsiębiorcy mieli zintegrować oba urządzenia do 1 lipca 2022 roku. Ten termin był powszechnie krytykowany jako zbyt krótki, a sama integracja miała rodzić poważne problemy techniczne. Dlatego też MF zdecydowało o przesunięciu obowiązku integracji na początek 2025 roku. Za brak integracji grozi kara w wysokości 5 tysięcy złotych.
Więcej o Polskim Ładzie tutaj.